SimCity Buildit - poradnik dla początkujących

Wszystko co wiesz i czego jeszcze nie wiesz
Awatar użytkownika
Don Vito
Posty: 214
Rejestracja: 13 lip 2008, 17:07
Postawił piwo: 15 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

SimCity Buildit - poradnik dla początkujących

Post autor: Don Vito » 27 mar 2018, 5:21


Gra SimCity BuildIt posiada całą masę funkcji, które sprawią radość każdemu kto sobie ukochał symulacje budowy miasta w połączeniu z możliwością zbierania czy kolekcjonowania surowców, oczywiście w wiadomym celu, bez nich nie powstanie ani jeden mur, ani jeden budynek w naszym mieście. Dlatego też to tych osób, które już wcześniej na iOS czy dopiero teraz na Androidzie zainstalowali ową grę tworzę pierwszy poradnik, w którym prezentuje swoje prywatne przemyślenia jak i pokazuje kilka cennych wskazówek, które mogą usprawnić budowanie waszych miast.

Najpierw dobry plan

Za każdym razem jak umieszczamy w mieście dzielnicę mieszkalną w SimCity BuildIt to musimy pamiętać o tym, że nie dodając do niej (przy niej) odpowiednich budynków (sklepy, bary itp.) stanie się ona opustoszała bardzo szybko, ludzie nie zechcą mieszkać z dala od cywilizacji, od sklepów w których mogą zaopatrzyć się w potrzebne produkty czy innych budynków usługowych. A wy w prawdziwym świecie wybralibyście osiedle, gdzie nie ma dosłownie nic?

Obrazek

Tutaj najgorszą sprawą są podatki, nie ma tych budynków w budowanej dzielnicy, nie ma mieszkańców, a jak nie ma mieszkańców to nie zarabiamy na podatkach, a i tak już w budowę samych domów mieszkalnych zainwestowaliśmy ogromne fundusze.

Również warto zwracać uwagę na strefy na jakie oddziaływają niektóre budynki, jak choćby straż pożarna czy posterunek policji. Jeśli budynek zapłonie poza strefą oddziaływania straży to nie będzie go komu ugasić. Takie, kluczowe dla ludzi budynki powinny obejmować swoim zasięgiem jak największe przestrzenie, więc umieszczanie straży pożarnej na rogu naszego miasta nie jest rozsądnym posunięciem, gdyż 3/4 strefy działania będzie marnowane, a część mieszkalna nie objęta strefą stanie się „strefą śmierci”.

Również warto pamiętać, że fabryki jak i budynki usługowe nie muszą znajdować się w strefie jaką obejmuje policja czy straż, nie muszą być w strefie, nazwijmy to ochronnej.

Czasami warto sprzedać

Twoje fabryki powinny ciągle pracować. Gdy jesteś w trakcie gry zakolejkuj w nich kilka zadań, ale które nie trwają zbyt długo, a tuż przed wyłączeniem gry powtórz to samo, ale ustaw czas taki, aby pokrywał się z twoim kolejnym logowaniem do gry.

Obrazek

Niekiedy w grze pojawiają się podpowiedzi ze znaczkami złotych monet. Jeśli klikniemy na jedną z nich to okaże się, że miasto mówi nam o możliwości sprzedaży surowców za kilka monet. Sprawdźcie dokładnie ofertę i nawet jeśli nie jest ona zbyt wysoka, ale surowce nie są kluczowymi dla naszego rozwoju, to warto ubić targu, gdyż po kilku minutach znowu wyprodukujemy ich pewną ilość.

Nie za wszystko płacimy

Nie ma w grze żadnych opłat za obracanie czy przesuwanie w inne miejsce budynków mieszkalnych. Podobnie jest z fabrykami, budynkami usługowymi czy rządowymi jak i z elektrowniami.

Obrazek

W tą wiedzą mamy zawsze możliwość wyjścia z patowych sytuacji, które powoduje złe planowanie rozbudowy miasta. Wydłuż drogi później przestaw budynki tak jak to sobie na nowo zaplanowałeś, a gdy skończysz możesz całkowicie usunąć niepotrzebne odcinki drogi, albo zostawić wszystko tak jak jest i zrobić z tym porządek później. Za tworzenie i usuwanie dróg nie pobierane są żadne opłaty.

Droga donikąd czy do sukcesu

Tzw. ślepe zaułki są naszymi przyjaciółmi w SimCity BuildIT. Ponieważ drogi budujemy za darmo to nie ma sensu trzymać śmierdzących fabryk w pobliżu innych budynków i najlepiej je ustawiać jak najdalej dzielnic mieszkalnych, gdyż ich działanie negatywnie wpłynie na inne budynki, choćby z powodu zanieczyszczenia i uwierzcie mi, system gry bierze to pod uwagę. Niezależnie od tego jak daleko są to gdy położone są przy drodze to dalej świadczą wszelkie usługi dla naszego miasta.

Obrazek

Powiększaj miasto z rozwagą

Wydaje się, że powiększenie naszego miasta zawsze jest dobrym pomysłem, ale tylko wtedy gdy nas na to stać i nie mówię o koszcie powiększenia terenu, ale jego zabudowy. Sam miałem problem, gdy odblokowałem kilka stref mieszkalnych w dość szybkim czasie. Nie starczyło mi po prostu na dobudowanie w nich najpotrzebniejszych budynków usługowych. Bez nich, jak dowiedzieliśmy się wyżej, nikt nie zechce tam zamieszkać.

Obrazek

Radzę skupić się na strefie początkowej pamiętając również o tym, że im budynek jest większy tym więcej osób może w nim zamieszkać, a co za tym idzie wpływy z podatku są znacznie pokaźniejsze, co wpłynie na nasze finanse i zapasy gotówki, które będą niezbędne na poszerzanie miasta. Rozbudowanie o kolejne dzielnice we wczesnej fazie gry jest błędem i naprawienie go zajmie wam o wiele więcej czasu niż rozbudowanie pierwszej strefy. Zastanówcie się najpierw czy stać was na kolejne rozszerzenie.

Co według mnie wpływa na zwiększenie przychodów z podatków? Zacząłbym od 20 hektarów pól namiotowych albo dwóch hektarów zabudowanych wieżowcami.


Ktoś ci pomógł postaw mu piwko :zdrowko:

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości